Siirry pääsisältöön

Kesäkirjalistan puutos

Voi kauheaa. Havahduin juuri siihen totuuteen, että on jo kesäkuu eikä minulla ole listaa kesäkirjoista, jotka haluan lukea tänä kesänä. Mites tässä näin pääsi käymään?

Öö... Myös pää tuntuu olevan aika tyhjä, joten voisiko joku suositella minulle luettavaa? Saa ehdotella millaisia kirjoja tahansa, sillä kesällä yritän olla ennakkoluuloton lukemisten suhteen.

Kommentit

  1. Joka kesä, loman aluksi miun on jostain käsittämättömästä syystä ihan pakko lukea Robert Gravesin jo vanha opus: Minä Claudius. Se vaan on pakko.

    VastaaPoista
  2. Harper Lee: Kuin surmaisi satakielen,
    Kjell Westö: Missä kuljimme kerran (varsinkin kun kotiseutusi näyttää olevan Helsinki, niin tää sopii perfecto!),
    Arundhati Roy: Joutavuuksien jumala.

    Ja jos et ole tutustunut Jostein Gaarderiin vielä niin häneltä ehdottomasti: Appelsiinityttö tai Enkelimysterio!

    VastaaPoista
  3. Villasukka: Tuollaiset kesätraditiot ovat mahtavia! Minulla oli nuorempana tapana lukea aina kesäloman aluksi Taru sormusten herrasta, mutta se koki inflaation kun toistoja oli tullut tarpeeksi. :D Nyt en ole sitä lukenut muutamaan vuoteen, joten ehkä tradition voisi palauttaa täksi kesäksi.

    jojo: Kiitos vinkeistä! Hassu sattuma, sillä kuukauden lukupiirikirjana onkin juuri Joutavuuksien jumala! Westön olenkin lukenut, mutta satakieli on tuttu vain elokuvana. Enkä ole juuri noita Gaardereitakaan lukenut, jonkun muun kyllä olen lukenut ja siitä myös pitänyt. :)

    Jihuu! Listallani on nyt alku!

    VastaaPoista
  4. Mä suosittelen Enni Mustosen kirjoja. Ne on sellasta suht kevyttä luettavaa, muttei ihan mitään hömppää kuitenkaan = sopivaa kesälukemista.

    VastaaPoista
  5. Kiitos Velma :) Pitääpä katsoa, mitä kirjastossa on tarjolla.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti